Friday 1 April 2011

ENQUETE - Masterproef enquete - Culturele identiteit

Beste Vlamingen,

Als afronding van mijn masteropleiding Communicatie Wetenschappen aan de Universiteit Antwerpen voer ik, voor mijn masterproef, een onderzoek over het behoud van de culturele identiteit van Vlamingen in het buitenland.

Tegenwoordig zien we steeds meer mensen en families naar het buitenland trekken omwille van hun baan, hun liefde voor het land, of voor hun partner. Naast het belang van zich aan te passen in een andere omgeving, is het voor velen ook belangrijk om hun Vlaamse roots te onderhouden, en de waarden en normen en tradities van hun thuisland in stand te houden. Verschillende factoren kunnen daartoe bijdragen zoals bv. het volgen van de dagelijkse actualiteit in Belgie via kranten, tijdschriften, TV (TV-Vlaanderen) of Radio (Radio Vlaanderen Internationaal), deelname aan Vlaamse/Belgische Clubs of de aankoop van Belgische producten.
Ik wil een onderzoek doen naar het gebruik van Belgische producten, vooral dan voeding, door Vlamingen in het buitenland en in hoeverre dit consumptiegedrag samenhangt met het behoud van een culturele identiteit.

Bent u Vlaming en woont u in het buitenland of heeft u recentelijk in het buitenland gewoond? Dan bent u de geschikte kandidaat om mij te helpen!
U zou mij een enorme dienst bewijzen indien u 15 minuten van uw tijd wilt vrijmaken om deze enquete in te vullen via de volgende link:


Alle informatie die we over u verzamelen is strikt vertrouwelijk en zal enkel worden ingekeken door de onderzoekers van dit project.
Uw anonimiteit is daarbij gegarandeerd (u dient nergens uw naam of dergelijke op te geven).

Bent u geen Vlaming? Of woont u niet in het buitenland? Ook dan kunt u me helpen door deze enquete door te sturen aan uw familie en Vlaamse vrienden of kennissen in het buitenland.

Deze enquete loopt tot 1 mei 2011.

Alvast bedankt voor uw medewerking!

Met vriendelijke groeten

Ann Deckers

No comments:

Post a Comment